niedziela, 12 lutego 2012

Tartaletki z gruszkami i toffi

Znów przyszła mi ochota na tartaletki. W najbliższym czasie na blogu będą więc gościć różne warianty tego wypieku. Pierwsza wersja to tartaletki z gruszkami obficie polane toffi. Przepis prosty i niewymagający wiele czasu, a do tego z bardzo udanym efektem końcowym. Połączenie gruszek z toffi okazało się wyśmienite. Toffi zrobiłem bardzo gęste (po zastygnięciu zrobiła się na nim chrupiąca skorupka). Jeśli chcecie zrobić ciągnące się toffi, dodajcie pod koniec gotowania 1 lub 2 łyżki ciepłego mleka. I pamiętajcie, by nie popełnić błędu, którego ja się dopuściłem – nie oblizujcie łyżki z ciepłym toffi (nawet jeśli wydaje się wam, że już nie jest gorące)! Ja się poparzyłem.



SKŁADNIKI (4 sztuki)
- 4 małe gruszki
- 220 g mąki pszennej
- 30 g cukru
- 100 g masła
- łyżka kwaśnej śmietany
toffi:
- 50 g cukru
- 60 ml mleka
- 20 g masła

1. Nagrzać piekarnik do temperatury 220°C. Natłuścić 4 foremki do tartaletek (o średnicy 12 cm).

2. Przesiać mąkę do miski. Masło pokroić na kawałeczki i palcami wetrzeć w mąkę, aż masa będzie przypominała kruszonkę. Wsypać cukier i wymieszać. Dodać kwaśną śmietanę i wyrobić miękkie ciasto. Schłodzić je przez 15 minut w lodówce.

3. Ciasto podzielić na 4 równe części. Każdą rozwałkować na okrągły placek. Wyłożyć nimi przygotowane foremki.

4. Gruszki obrać. Każdą podzielić na kilkanaście cząstek. Tartaletki nakłuć widelcem. Na wierzchu każdej ułożyć cząstki gruszek, tak aby na siebie lekko nachodziły. Tartaletki wstawić do piekarnika. Piec przez 25-35 minut. Po upieczeniu wyjąć z piekarnika i ostudzić.

5. Przygotować toffi. Składniki włożyć do małego rondelka i podgrzewać na małym ogniu (cały czas mieszając), aż masa zgęstnieje i nabierze brązowego koloru. Gorącym toffi polać tartaletki.

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...